https://www.facebook.com/photo?fbid=769694963938697&set=a.135744744000392

dinsdag 24 mei 2011

Solliciteren

De PVV zoekt een persvoorlichter


Geachte


Voordat de media zich te goed doen aan de filering van de PVV door gewoon de gevoerde politiek te analyseren en het stemgedrag (zie ook NRC) en de postbodes in Nederland en anderen langzaam gaan ontdekken dat beloftes niet meer waard zijn dan de woorden waarin ze verpakt zijn, wil ik u graag een tip geven. Dit is dus geen sollicitatie, maar een welgemeend advies:
Kijk eens naar de The Century of the Self van Adam Curtis en leer veel van Edward de Bernays: de uitvinder van Public Relations en zelfs volksstammen aan het roken kreeg nadat hij de VS zelfs in de Eerste Wereldoorlog wist te dirigeren. Zijn primaire werk staat permanent op mijn leestafel en stond zelfs in de boekenkanst van de meester van de propaganda (afgezien van zijn abjecte politieke visie, toch een genie (maar dan van het kwaad)), Joseph Goebbels.
Zelf ben ik een adept van de neef van Sigmund Freud, maar helaas voor u, van extreemlinkse signatuur, en dus ongeschikt voor enige functie bij u. Niettemin ben ik ook een leerling van N. Chomsky en onderschrijf dus zijn pamflet "His Right to Say".
Met die achtergrond, bewonder ik uw optredens en de strategie in het publieke domein en hoop dan ook dat u uw toekomstige persvoorlichter de kneepjes van het vak als zodanig weet te beheersen.

Ik wens u veel succes toe in de toekomst (en veel hartelijke vijandschap)
Ik hou van u! En lust u rauw!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten