https://www.facebook.com/photo?fbid=769694963938697&set=a.135744744000392

donderdag 19 maart 2020

Feiten en Argumenten

Lief Virus,

Ja, ik kan niet anders dan je zo aan te blijven schrijven. Maar of het helpt? Je verstaat me toch niet. Net zoals enkele van mijn facebookvrienden. Die vinden dat je je gang maar moet gaan om de door Rutte c.s. gewenste 'groepsimmuniteit' te bereiken. Maar zoals ik al eerder zei: wat betekent dat voor mij? Moet ik dan maar slachtoffer worden? (60+ .... etc.). Zou het misschien zijn dat Rutte daarmee straks het pensioenprobleem heeft opgelost? Alle oudjes RIP?

Ach het is een aanname en ik hou niet van aannames. Ik ben een man van 'feiten en argumenten' en niet van speculaties, statistieken en andere conjunctieven. Daar denken ze in Nederland dus heel anders over. Daar duikt op elk aan jou besteed tv-beeld die curve op, over de dreiging van tekorten aan intensive-carebedden. Die ziet er zo uit....





Heel mooi allemaal. Maar weet je, dat is ook maar allemaal gebaseerd op statistiek en ondertussen vallen mensen om. Gewoon omdat ze geïnfecteerd raken en ziek worden.
Ik schreef vanmiddag aan een facebookvriend dat het misschien te maken heeft dat in de actieve nederlandse taal geen conjunctivus bestaat (we houden het liever simpel en efficiënt en een conjunctivus, zo weten we, maakt te veel omwegen. Daarom zijn we ook nooit echt doorgedrongen als land van dichters en denkers, of grote filosofen.... ach nu ga ik beslist te ver. Hoewel.....)



Niettemin krijg ik wel een beetje goede zin als ik zo'n artikel lees als in de Volkskrant. Dat soort stemmen mis ik wel een beetje in de Hollandse Media. Dat nadenken en ingaan op de gevaren van zo'n op statistieken gebaseerd beleid.

Vandaag heb ik overigens wel goede zin van je gekregen. Onderwijs op afstand bijvoorbeeld: moeten we altijd zo blijven doen! Thuis gaat het ook goed. Leuke keukentafelgesprekken, de tuin onderhouden, in Venetië is het water in de kanalen weer eindelijk schoon..... en we hebben hier veel minder last van die vrachtvliegtuigen die op Luik Bierset landen!

Waar ik minder blij van wordt, is dat mijn mening over jouw en de maatregelen die volgens Rutte c.s. genomen zouden moeten worden (je weet inmiddels wel wat ik vind: het is een gezondheidsprobleem, dus je moet het als een gezondsheidsprobleem aanpakken - met feiten en argumenten! en geen aannames! en niet primair als een economisch probleem) alleen maar gesteund worden door De Blonde Kuif en Bidet.
Straks gaan mijn vrienden me ook nog verdenken van sympathieën voor die rare snuiters. Ik zit namelijk hier, bij die rode punt, volgens een statistisch onderzoek.... veilig in een hoekje met goed uitzicht op de rest.


Maar.... wat me echt triest stemt is dat mijn (echte) lieve vriend Jan. B. niet meer naar zijn vrouw mag die met Alzheimer in een zorghuis verblijft. Vanwege jou. Dus, je bent toch een .....  (klik maar eens. Elvis is dood. Maar leeft toch voort)

Ik ga slapen.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten